ASSOCIATIONS / ASSOCIATIONS

The Foundation supports associations sharing its values and objectives, at the international level, by offering them the tools necessary to enhance their actions. Thus, the Foundation encourages awareness-raising and innovative projects in the fields of sea and space.

It will also promote an international networking for the associations invested in convergent objectives. Those associations will meet the eligibility criteria defined by the philosophy and direction of the Jacques Rougerie Foundation.

La Fondation aide des associations qui partagent ses objectifs et ses valeurs au niveau international en leur offrant des outils permettant d’amplifier leurs actions. Elle encourage ainsi les projets novateurs dans le domaine de la mer et de l’espace et la sensibilisation du grand public.

Elle permet aussi de mettre en réseau, sur le plan international, des associations investies dans des objectifs convergents. Ces dernières doivent répondre aux critères d’éligibilité définis par la philosophie et les orientations de la Fondation Jacques Rougerie.