COMMUNITY / COMMUNAUTÉ

An international community of experts

Une communauté internationale d’experts

The Foundation has created an international and multidisciplinary network gathering experts, the laureates of its competitions, donors and partner companies.

Acting as a booster of opportunities, the Foundation and its network encourage the meetings and give life to their innovating projects.

"I remember that, at the Award ceremony when I was about to leave, you told me ‘Keep dreaming”. I will always be thankful to you for being the only one to have told me so. So many people have told me the opposite! "

March, 19th, 2013 – Pierre Marx, Laureate of Space Award, 2011 edition.

La Fondation coordonne un réseau international et multidisciplinaire réunissant les plus grands experts, les lauréats de son concours, ses mécènes et entreprises partenaires.

Accélérateur d’opportunités, la Fondation et son réseau favorisent les rencontres et les synergies indispensables au soutien des jeunes et à la concrétisation de projets novateurs.

« Je me rappelle qu’à l’issue de la remise de notre Prix, au moment de vous quitter, vous m’avez dit « Continuez à rêver ». Je vous serai toujours reconnaissant d’être le seul à m’avoir jamais dit cela. Ils sont si nombreux, ceux qui m’ont conseillé le contraire ! »

19 mars 2013 – Pierre Marx, Lauréat de l’Espace, édition 2011.