Competition-summary-what.png

WHAT IS THE COMPETITION ?

Encourage, stimulate and reward your ingenuity, your creativity, your boldness... This is the ambition of the Awards of the Jacques Rougerie Foundation.

Encourager, stimuler et récompenser votre inventivité, votre créativité, votre audace, telle est l’ambition des Prix de la Fondation Jacques Rougerie – Génération Espace-Mer.

Purpose of the competition:

Like Jules Verne, Gustave Eiffel, Arthur C. Clarke, Jacques Piccard, Jacques-Yves Cousteau, Jacques Rougerie... you want your passion and your talent of a designer, architect, engineer, builder to contribute to the evolution of our society so that man could develop a healthier relationship with Earth?

You are passionate about the ocean and the space and want to support their sustainable integration into our society and the awareness of these fundamental domains that are crucial for the future of the mankind?

Then submit your projects for the International Competition in Architecture of the Jacques Rougerie Foundation – Institut de France!

Objet du concours :

Tout comme Jules Verne, Gustave Eiffel, Arthur C. Clarke, Jacques Piccard, Jacques-Yves Cousteau, Jacques Rougerie… vous rêvez de mettre votre passion et votre talent de créateur, d’architecte, d’ingénieur, de bâtisseur au service de l’évolution de notre société pour un meilleur rapport de l’homme à sa planète.

Vous êtes passionnés par ces deux univers que sont l’océan et l’espace et vous voulez contribuer à leur intégration responsable dans le développement de notre société pour une meilleure appropriation par l’homme de ces univers fondamentaux pour son évolution.

Proposez-nous vos projets d’architecture.