WHY PARTICIPATE ?

Competition-summary-why.png

SEIZE THIS OPPORTUNITY TO IMAGINE AN INNOVATIVE, BOLD, VISIONARY BUT TANGIBLE PROJECT

Architects, designers, engineers, artists and urban planners are given a unique opportunity to win one of the three prizes of the Jacques Rougerie Foundation - Institut de France by creating innovative and ambitious projects. These architectural projects based on emerging developments and a prospective vision should address some core issues of mankind: greater environmental, industrial and technical responsibilities, while taking sustainable development principles into account: innovative materials,
techniques and fundamental advance in design, development, energy saving or natural resources, recycling...

These innovative projects should fit into one of the two spheres: the Ocean, a true guaranty of our social and environmental stability or Space, a field of technological developments essential for the future of our civilization.

Innovation and sustainability are the key words of this call for creativity.

Prizes will be awarded, regardless of age, to an individual author or to a team.

Saisir une opportunité d’imaginer un projet audacieux, novateur, visionnaire mais tangible

Les Prix de la Fondation Jacques Rougerie offrent aux architectes, ingénieurs, designers, … une occasion unique de proposer un projet innovant en matière d’architecture fondé sur des progrès émergents, une vision prospective probable (incluant le design, l’ingénierie, l’urbanisme, la culture artistique…) qui réponde aux grands enjeux actuels pour une plus grande responsabilité environnementale, industrielle et technologique, et prenne en compte les préceptes du développement durable, permettant l’évolution de notre société (matériaux innovants, techniques et avancées fondamentales en termes de conception, d’élaboration, d’économie en matière d’énergie ou de ressources naturelles, de recyclabilité…).

Ce projet innovant devra obligatoirement s’inscrire dans l’un de ces deux univers : l’océan garant de notre cadre de vie environnemental et sociétal pour demain ou l’espace, champ de développements et d’applications technologiques incontournables pour le futur de notre civilisation.

L’innovation et le développement durable sont les maîtres mots de cet appel à la créativité.

Les Prix seront décernés, sans condition d’âge, à un auteur désigné nominativement ou à une équipe.

Awards

Les Prix

The main ambition of the Foundation is to encourage a different view of the world of tomorrow, while taking into account requirements linked to the worlds of Sea and Space. The Foundation aspires, by providing awards of € 10,000 each, to promote the development of highly innovative and promising projects, creating synergies between initiatives and skills.

For this purpose, every year the Foundation organizes an International Architecture Competition, attributing the following awards:

L’action première de la Fondation est d’encourager une vision différente du monde de demain en considération d’impératifs liés aux mondes de l’Espace et de la Mer. La Fondation veut par l’attribution de Prix, d’un montant de 10 000€ chacun, favoriser le développement de projets particulièrement innovants et prometteurs, en mettant en synergie les initiatives et les compétences.

Pour cela, la Fondation organise chaque année un Concours International d’Architecture en décernant les prix suivants :

“Innovation and Architecture for the Sea” Award - € 10 000

“Innovation and Architecture for Space” Award - € 10 000

“Architecture and Sea Level Rise” Award - € 10 000

Prix « Innovation et Architecture pour la Mer » - 10 000 €

Prix « Innovation et Architecture pour l'Espace » - 10 000 €

Prix « Architecture & Problématique de la Montée du niveau des Océans » - 10 000 €

For more information on the International Competition in Architecture of the Jacques Rougerie Foundation, click on The Competition.

Pour plus d’informations sur le Concours International d’Architecture de la Fondation Jacques Rougerie, voir l’onglet Concours.