CONFERENCES / CONFÉRENCES

Conferences to raise public awareness

Des conférences pour sensibiliser un large public

Solicited around the world, Jacques Rougerie raises awareness on the need to establish a new relationship between Man and the Sea, explaining how "inhabitating the Sea" represents a chance for humanity.

This idea is advocated by other experts close to the Foundation, including astronauts who draw a parallel between the marine and space life and emphasize the technological challenge of space exploration. The winners of the Foundation Awards will also contribute to this communication towards students. (schools of architecture, design and engineering…).

Sollicité dans le monde entier, Jacques Rougerie sensibilise au nouveau rapport à instaurer entre l’Homme et la Mer, expliquant à quel point
« habiter la Mer » représente une chance pour l’humanité.

Ce discours est relayé par d’autres experts proches de la Fondation, notamment des astronautes qui font le parallèle entre la vie sous-marine et la vie dans l’espace et insistent sur l’enjeu technologique de la conquête spatiale. Les lauréats de la Fondation contribueront également à cette communication auprès des étudiants. (écoles d’architecture, de design et d’ingénieurs…).

Jacques Rougerie and students of the Cité de la Mer in Cherbourg, following his lecture on “Inhabiting the Sea”.

Jacques Rougerie et les lycéens de la Cité de la Mer de Cherbourg, suite à sa conférence sur le thème « Habiter la Mer ».