Merci d'avoir été aussi nombreux à participer au concours. Nous avons reçu 529 candidatures de 76 nationalités différentes.

163 projets ont été étudiés par 4 membres de Babel - Collectif Etudiant qui ont choisi 9 dossiers par section. Le jury s'est réuni mercredi dernier pour étudier les 27 projets présélectionnés.

Les résultats doivent être entérinés par le Conseil d'Administration, vous connaîtrez les lauréats à partir du 2 décembre 2013.

Thank you for being so many to participate. We received 529 inscriptions from 76 nationalities.

163 projects have been carefully studied by a pre-jury of 4 members of Babel -Collectif Etudiant. They chose 9 folders per section.The jury met last Wednesday to discuss the 27 shortlisted.

The results will be validated by the Board of Directors and the winners will be announced on December 2nd 2013.

(Picture taken November 20th during Jury's Day - names right to left : Jacques Rougerie, Mitrasen Bhikajee - the Intergouvernmental Oceanographic Commission/UNESCO and chairman of Sea Level Rise section, Michel Tognini - Space Chairman, Victor Nikolaev - STARSEM, Philippe Maillols, Philippe Vallette - NAUSICAÄ - Centre National de la Mer, Catherine Chabaud - CESE, Olivier de Smirnoff - Groupe DCNS, Philippe Lefèvre, Alain Derey - ENSA Marne-la-Vallée, Alain Roulot - ESAG Penninghen.)
Robert Calgagno - Musée Océanographique de Monaco / Oceanographic Museum of Monaco chaired the Prize "Innovation and Architecture for Sea" (visioconference from Monaco)

Crédits : Lepetit Christophe Photojournaliste