Jacques Rougerie and the Jacques Rougerie Foundation have made an official visit in China with the Institut de France, invited by the China Art Foundation The latest has confirmed its intention to establish a long-term partnership with the Jacques Rougerie Foundation.

During this official visit, Jacques Rougerie was appointed:

- Cultural Counselor of the city of Hangzhou by its mayor.

- Advisor for Arts at the China Art Foundation.

The vocation of the China Art Foundation is to ensure that the global interest in Chinese contemporary art has a sustainable future, helping the West to understand the richness of Chinese history and contemporary cultural life, and vice versa: accompanying China's understanding of Western art, culture and history.

----

Jacques Rougerie et la Fondation Jacques Rougerie ont effectué un voyage officiel en Chine avec l’Institut de France, invités par la Fondation des Arts de Chine. Intéressée par les actions de la Fondation Jacques Rougerie, celle-ci a confirmé sa volonté de mettre en place une collaboration  pérenne.

Lors de ce voyage officiel, Jacques Rougerie a été nommé:

- Conseiller Culturel de la ville de Hangzhou par le maire.

- Conseiller des Arts de la Fondation des Arts de Chine.

La vocation de la Fondation des Arts de Chine est d’aider à faire en sorte que l'intérêt mondial pour l'art contemporain chinois ait un avenir durable, en aidant l'occident à