The Foundation presented SeaOrbiter in plenary session during the Oceans Day. The situation is worrying in the world:

Nearly 40% of the oceans are considered seriously affected by human activities

Population pressure is increasing on ecosystems: our planet will have 9.3 billion inhabitants in 2050.

Today more than 50% of the world's population lives along the coast, this figure will reach 75% by 2050

At the Rio+20 summit, Jacques Rougerie, founder of the Foundation had the honor and pleasure to participate in debates and conferences during the Oceans Day, which gave rise to new resolutions promoting a new oceans governance: the establishment of a new “blue economy”, responsible and sustainable

Rio+20 is an important milestone with a stronger consideration of all issues related to oceans. The goal is to accelerate awareness about the urgency of the situation and even more strongly integrate the issues of ocean in global negotiations.

----

La Fondation a présenté SeaOrbiter en séance plénière lors de la journée des océans. La situation de la planète est préoccupante :

Près de 40% des océans sont considérés comme lourdement affectés par les activités humaines

La pression démographique se fait de plus en plus forte sur les écosystèmes : notre planète comptera 9,3 milliards d’habitants d’ici 2050.

Aujourd’hui plus de 50% de la population mondiale vit sur les côtes, ce chiffre s’élèvera à 75% d’ici 2050

A Rio+20, Jacques Rougerie, fondateur de la Fondation a eu l’honneur et la joie de participer aux débats et conférences organisés lors de l’Oceans Day qui ont donné naissance à de nouvelles résolutions posant les bases d’une nouvelle gouvernance des océans : la mise en place d’une nouvelle économie bleue, responsable et durable

Rio+20 marque une étape importante avec un renforcement de la prise en compte de tous les enjeux liés aux océans permettant d’accélérer la prise de conscience de l’urgence de la situation, d’intégrer encore plus fortement les enjeux de l’océan dans les négociations globales concernant les équilibres socio-écologiques de la planète.