ORGANISATIONS | ASSOCIATIONS

The Foundation supports associations sharing its values and objectives, at the international level, by offering them the tools necessary to enhance their actions. Thus, the Foundation encourages awareness-raising and innovative projects in the fields of sea and space.

It will also promote an international networking for the associations invested in convergent objectives. Those associations will meet the eligibility criteria defined by the philosophy and direction of the Jacques Rougerie Foundation.

La Fondation aide des associations qui partagent ses objectifs et ses valeurs au niveau international en leur offrant des outils permettant d’amplifier leurs actions. Elle encourage ainsi les projets novateurs dans le domaine de la mer et de l’espace et la sensibilisation du grand public.

Elle permet aussi de mettre en réseau, sur le plan international, des associations investies dans des objectifs convergents. Ces dernières doivent répondre aux critères d’éligibilité définis par la philosophie et les orientations de la Fondation Jacques Rougerie.

FELLOWSHIPS | BOURSES

BOURSES

FELLOWSHIPS

Les bourses seront décernées à des projets et propositions de recherches liées aux domaines de la mer et de l’espace.

Ces projets et recherches devront contribuer à créer un nouveau rapport entre l’homme et les milieux marin et spatial incluant les préceptes du développement durable et l'utilisation de nouvelles technologies.

Les inscriptions aux Bourses de la Fondation Jacques Rougerie seront ouvertes ultérieurement.

Grants will be awarded to projects and  research proposals linked to the fields of sea and space.

These projects and researches will have to contribute to the creation of a new relationship between man and the marine and space environments taking into account the precepts of sustainable development and the implementation of new technologies.

Registration for the Jacques Rougerie Foundation Fellowships will be open later.